İletişimBağışlarınızGönüllü KatkılarEnglish
ZICEV

Manisa Şubesi - Eğitim ve Rehabilitasyon Hizmetleri

İletişim

Adres Mesir Mah. Fatih Sokak, 5103 Sok. No:1 MANİSA
Telefon 0236-233-57-51
Faks 0236-233-57-51
e-posta

Şubeye Bağışlarınız için

  • Vakıfbank Manisa Şubesi
  • Hesap No: 00158007285729543
  • IBAN No: TR03 0001 5001 5800 7285 7295 43
  • Vakıfbank Manisa Şubesi (Dolar)
  • Hesap No: 00158048000672548
  • IBAN No: TR49 0001 5001 5804 8000 6725 48
  • Vakıfbank Manisa Şubesi (Euro)
  • Hesap No: 400158048042098554
  • IBAN No: TR82 0001 5001 5804 8012 0985 54

Yönetim Kurulu

Başkan Hüseyin Okumuş
Başkan Yardımcısı Mustafa Taşkıran
Sekreter Üye Ayşe Çakmak
Sayman Üye Nursemin Tuskan Akkaş
Üye Akın Torun

Amaçlarımız

Tarihçe

Manisa Şubemiz, Efdal Erdemir Başkanlığında, Nuran Pakdemirli ve Nevin Dirik’in özverili katkılarıyla 21.Aralık.1988 tarihinde kuruldu. Aynı yıl bir apartman katında eğitim ve rehabilitasyon hizmetine başladı. 1991 yılında Laleli semtinde bir arsa aldı. Arsa temininin ardından, ‘Kendi Sınıfını Kendin Yap’ kampanyası’ açtı ve hayırseverlerin katkılarıyla, 950m2 kapalı alanı olan okul binasının yapımını gerçekleştirdi ve 1994 yılında hizmete açtı.

Manisa Şubemiz, eğitim ve rehabilitasyon hizmetini oturtup nitelikli bir düzeyde sürdürürken, bir yandan da yatılı hizmete geçebilme çalışmalarını sürdürdü. Şubelerimiz içinde yatılı bölümü açan ve bölgedeki önemli bir ihtiyacın karşılanmasına büyük katkıda bulunan Manisa Şubemiz, Vakıf tarihine yatılı hizmeti başlatan ilk Şube olarak geçmiş olmanın gururunu yaşadı. Ancak Özürlüler Yasası ile eğitim hizmetinin Milli Eğitime bağlanması ve aynı mekanda yatılı hizmet vermeni MEB mevzuatına uymaması nedeniyle, yatılı bölümü kapatmak zorunda kaldı.

Şube Yönetim Kurulu, 20 Mayıs 2003 tarihinde, mevcut binaya bitişik olan 4734 m2’lik arsayı, gelecekte gündüzlü ve yatılı bakımevi olarak yaptırmak üzere Manisa Belediyesi’nden satın aldı. Vakfımız, gelecekte özürlü bireylerin yaşam boyu güvenli ve sağlıklı bir ortamda yaşayabilmeleri için, çalışmaların bu doğrultuda sürdürecektir.

T.C Milli Eğitim Bakanlığı

Özel Makbule Ölçen Özel Eğitim Kurumları

Makbule Ölçen Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi - Manisa

manisa_bina.jpg

Merkezimiz, 01 07 2005 tarihli ve 5375 sayılı Özürlüler Kanunu gereğince yasal işlemlerini tamamlayarak Milli Eğitim Bakanlığı’ndan çalışma iznini almıştır.

Merkezimiz, bir ZİÇEV kuruluşu olan Özel Makbule Ölçen Özel Eğitim Kurumları Genel Müdürlüğü‘ne bağlı olarak 21 01 2007 tarihinde yeni dönem hizmetine başlamıştır.

Merkezimizin Fiziksel Yapısı

Zemin Kat

Müdür Odası, Kurucu Odası, Büro Hizmetleri, Fizyoterapi-Spor Salonu, Öğretmenler Odası, Uygulama Evi, Mesleki Beceri Geliştirme Dersliği, 2 grup ve 1 bireysel oda, Mutfak, Yemekhane, Kiler, 88 m2 kapalı teneffüs alanı, öğrenci ve personel tuvaletleri,

Birinci Kat

Revir, Psikolog Odası, TV Odası, Oyun Odası, Rahatlama Odası, 7 grup ve 5 bireysel oda, yardımcı hizmetliler odası, banyo, çamaşırhane, arşiv, 85 m2 kapalı teneffüs alanı, banyo, öğrenci ve personel tuvaletleri bulunmaktadır.

Kayıt Koşulları

Kayıt olacak bireylerden;

  • Özel eğitim gerektiren bireyin, gelişimsel ve eğitsel tanısının rehberlik ve araştırma merkezlerinden, gelişimsel ve tıbbî tanısının ise sağlık kurumlarından alınan test sonuçları belgesi,
  • Nüfus cüzdanı,
  • İkamet belgesi,
  • 4 adet vesikalık fotoğraf, istenir.

Hizmet Verilen Alanlar

manisacocuk.jpg Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Manisa Şubemizde;

  • Down Sendromu
  • Otizm
  • Mental Retardasyon
  • Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği
  • Cerebral Palsy (Spastisite)
  • Davranış Problemleri,
  • Öğrenme Güçlüğü

gibi sorunları olan bireyler için; uzman personel eşliğinde; fiziksel, bilişsel, özbakım, sosyal, dil gelişimi alanlarında eğitim ve rehabilitasyon hizmeti verilmektedir.

Uygulanan Eğitim Programları (Milli Eğitim Bakanlığı onaylı)

  • Özel Eğitim Kursu (Eğitilebilir)
  • Özel Eğitim Kursu (Öğretilebilir)
  • Özel Eğitim Kursu (Otistik)
  • Bedensel Engelliler

Eğitim Kadrosu

manisa_egitimciler.jpg

Bu programların uygulayıcısı olan genç, dinamik, deneyimli eğitim kadromuz, Vakfımız temel amaçları çerçevesinde, Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı olarak, hepimizin çocukları kabul ettiğimiz çocuklarımıza en iyi hizmet vermeyi amaçlamaktadır.

  • Kurum Müdürü - Nilbert Koçman
  • 1 Uzman Psikolog
  • 2 Özel Alt Sınıf Öğretmeni
  • 1 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni
  • 1 Okul Öncesi Öğretmeni
  • 1 Fizyoterapist
  • 1 Beden Eğitimi Öğretmeni
  • 9 Usta Öğretici
  • 1 Sekreter
  • 1 Ön Muhasebe Elemanı
  • 7 Yardımcı Hizmetli,

Personelimiz, Valilik onayı ve İş Kanunu mevzuatına uygun olarak görev yapmaktadır

Eğitim ve Rehabilitasyon Hizmetleri

Merkezimizde; Bireysel Eğitim, Grup Eğitimi, Fizyoterapi, Psikoterapi gibi tedavi modaliteleri uygulanmaktadır. Uzman kadromuzun ön değerlendirmesi sonucunda merkezimizden eğitim ve tedavi hizmeti almasına karar verilen engellinin gelişim seviyesi tespit edilir, ihtiyacı olan alanlara yönelik çalışma yapılır. Merkezimiz, 09.15- 16.45 saatleri arasında tam gün hizmet vermektedir.

Bireysel Eğitim

Bireysel eğitim, alanlarında deneyimli uzmanlar kontrolünde, performansları önceden belirlenmiş, bireysel eğitim programları oluşturulmuş, farklı gelişen çocuklarımızla yapılan çalışmalardır. Merkezimizde birebir eğitime ihtiyacı olduğuna karar verilen engelli için gelişim değerlendirme formları uygulanır.

Engellinin durumuna göre;

  • Zihinsel gelişim eğitimi
  • Kavram Eğitimi
  • Motor gelişime yönelik eğitim
  • Okul öncesi okula destek amaçlı eğitim
  • Akademik beceri eğitimi (Okuma yazma, matematiksel becerilere yönelik eğitim)
  • Özbakım gelişimlerine yönelik eğitim
  • Sosyalleşmeye yönelik eğitim programları uygulanır.

Engellinin gelişimini takip eden öğretmen, rehberlik öğretmeni ile iletişim kurarak durumu hakkında bilgi alış verişinde bulunur, bağlantıda bulunduğumuz hekimlerden danışmanlık hizmeti sağlanır.

Her bireysel eğitim seansı 45 dakikadır. Bireysel eğitimi; psikolog, çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni, okul öncesi öğretmeni, fizyoterapist, özel eğitim sertifikalı sınıf öğretmeni ayrı ayrı verebilir. Ayda en az 6 seans bireysel eğitim verilmesi zorunludur.

Grup eğitimi

HPIM0887.JPG

Gruplarımız, aynı özür ve özelliklere sahip çocukların performansları göz önüne alınarak oluşturulan karışık gruplardır. Her grupta, uzman öğretmen ve yardımcı öğretmenin denetiminde, ölçüt bağımlı ölçme aracı bireyselleştirilmiş eğitim programları uygulanmaktadır. Gelişim seviyeleri birbirine yakın 4-8 çocuktan oluşan gruplara ortak ihtiyaçlarına göre bir çalışma programı uygulanır.

  • Özbakım Eğitimi
  • Zihinsel Gelişim Desteklenmesi
  • Algılama Desteklenmesi
  • İnce Motor Hareketlerinin Desteklenmesi
  • İletişimin desteklenmesi (Sözel olarak kendini ifade edebilme kazandırılması...)
  • Dil Gelişiminin desteklenmesi (Ağız ve solunum organlarının doğru kullanılması....)
  • Sosyal gelişim desteklenmesi (Kendinin ve çevresinin farkında olma, kendini ifade etme, özgüven)
  • Günlük yaşam aktivitelerinin öğrenilmesi ( Kendi ihtiyaçlarını yardım almadan giderebilmeyi öğrenmesi )
  • Toplumsal kuralları öğrenme ve uygulama
  • Sosyal davranışların kazandırılması (Yardımlaşma, paylaşma, sıra bekleme, izin isteme vb)

Bu alanlara yönelik günlük eğitim programları hazırlanır.

Fizyoterapi

manisa_fizyot.jpg

Bireyde zihin özrüne paralel olarak meydana gelen fiziksel yetersizliklerin giderilmesi programı, uzman fizyoterapist tarafından uygulanmaktadır.

Çocuğun eğitiminin evde de devam etmesi için anne, baba, kardeş ve yakın çevresine de gerekli eğitsel bilgi sunulmaktadır.

Fizyoterapist tarafından değerlendirilen engelliler, terapi programına alınır. Amaç, engelliye mümkün olduğunca bağımsızlık kazandırmaktır.

Engellinin durumuna göre ;

  • Anormal postür bozukluklarını değiştirmek ve bunlardan kaynaklanan sekonder problemleri çözmek
  • İstemsiz kasılmalara engel olmak, zayıf olan kaslardaki hareket potansiyelini arttırmak
  • Normal gelişim eğrileri doğrultusunda en önemli hareket paternlerini yerleştirerek, mevcut fiziksel kapasiteyi arttırmak
  • Denge ve koordinasyonu geliştirmek
  • Bedensel yetersizlikleri, uygun yardımcı aletlerle desteklemek
  • Günlük yaşam aktivitelerinde ve kendine bakımda, engelliyi mümkün olan en üst bağımsızlık seviyesine ulaştırmak,

Fizyoterapi Programının ana temalarını oluşturur.

Ek Eğitim Hizmetleri

Aile ve Çevre Eğitimi

Özel Eğitimde çocukların okul ortamında öğrendikleri bilgi ve becerilerin ev ortamında da sürdürülerek desteklenmesi, okul ve ev eğitiminin süreklilik ve paralellik içinde olması çok önemli bir ilkedir. Bu nedenle aile ve çevre eğitimine gereken önem verilmektedir.

Her eğitim ve fizyoterapi sonrası aileye engellinin o günkü durumu hakkında bilgi verilir ve evde yapılması gerekenler konusunda görevlendirilir. Periyodik aralıklarla aile toplantıları yapılarak engellinin bulunduğu düzey, performans hakkında aileler aydınlatılır.

Bireysel eğitime devam eden engelli çocuk, sosyal çevrede aile içinde davranış problemleri yaşıyorsa; aile psikolog önderliğinde aile eğitimine alınır. Eğitimde;

  • Aile çocuğu nasıl daha iyi anlar ve tanır
  • Çocuğun problemlerini çözmede nasıl bir yol izler
  • Çocuğa tutum ve davranışları nasıl olmalıdır, gibi sorulara cevap bulunur.

Engelli çocuğa sahip ebeveynlerle Grup Terapileri yapılır. Bu terapilerde ;

  • Yaşanan ortak problemler,
  • Problemler karşısında ebeveynlerin olumlu yada olumsuz yanıt aldıkları tutumları,
  • Ebeveynlerin aile içi çatışmaları, duygusal problemleri gibi konularda aileler arası kotarsis (boşalım,paylaşım) gerçekleştirilir.

Bu amaçla özel veli görüşmeleri, toplantılar, uzman eşliğinde seminerler düzenlenir Bu seminerler meslek alanları tarafından görsel ve işitsel uyaranlar eşliğinde sunulur.

Engelli çocuk doğumunu önlemek için bilgilendirme, engelli olmamak için alınacak önlemler ve dikkat edilecek hususlar, velilerimizden gelen istekler üzerine merak edilen konular hakkında aile ve toplumu bilgilendirmek faaliyetlerimiz arasındadır.

Okuma – Yazma Eğitimi

Zihinsel gelişim düzeyi okuma- yazma öğrenmeye uygun olan engelli çocuklara, uzman öğretmen tarafından okuma- yazma eğitimi verilmektedir.

İş – Uğraş Eğitimi

Öğrencilerimizin yaratıcılığını desteklemek, el becerilerini geliştirmek, üretim yaparak öz güvenlerinin pekişmesini sağlamak amacıyla uygulanan eğitimdir. Yapılan çalışmalar her yıl düzenlenen kermeslerle sergilenmekte ve ziyaretçilere, zihinsel yetersizlerin eğitimle neler başarabildikleri gösterilmektedir. Bu sergilerin çevre eğitimine de önemli katkısı olmaktadır

AB Destekli İş Gücü Piyasası Stratejileri Projesi

HPIM1125.JPG

Kurumumuzda verilmekte olan bütün bu eğitimlerin yanı sıra; finansmanını AB’nin karşıladığı, İŞ-KUR destekli; zihinsel engelli bireylere meslek edindirme ve bu çocukların sosyal yaşantıya uyum sağlamalarına yardımcı olacak kurslar projesi, 2004 yılında AB tarafından onaylanmış, 01.Ağustos 2005 tarihinde hayata geçirilmiştir. Hazırlanan proje kapsamında Merkezimizde öğrenim gören 14 yaş üstü 24 zihinsel engelli birey, 8 ay boyunca kursa katılmış, kursu başarıyla bitirerek belgelerini almışlardır.

Bu projeyle zihinsel engelli çocukların ilgi, eğilim ve yeteneklerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlıkları kazandırarak hayata hazırlamak ve onların kendilerini, ailelerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmaları amaçlanmıştır.

AİPP (Aktif İşgücü Piyasası Stratejileri) Projesi çerçevesinde Kurumumuz binası içerisinde 2 atölye hazırlanmış olup bu atölyeler galoş ve el sanatları yapım atölyeleri olarak sınıflandırılmıştır. Atölyelerimizde engelli bireylerimiz, ahşap boyama, vitray, mum yapımı, batik, seramik, fimo ve galoş yapımı dallarında eğitim almakta ve bunlara ilişkin becerileri kazanmaktadırlar.

Yeni AB Destekli projeler için ilgili kurum ve kuruluşlarla çalışmalar devam etmektedir.